Reklamace
V případě reklamace odešlete e-mail na adresu [email protected]
Nezapomeňte uvést následující informace:
- název zakoupeného zboží
- datum nákupu (najdete na faktuře nebo pokladním dokladu)
- číslo dokladu
- kontaktní údaje vč. telefonního čísla
- podrobný popis poškození, přídadně ilustrační fota
Reklamační pracovník vás bude kontaktovat v nejbližším možném termínu.
Jak reklamaci vyřešíme?
- Jestliže jste obdrželi poškozený díl, napíšete nám jeho označení podle montážního plánu a my vám zašleme nový kus.
- Jestliže máte problém se sedačkou, postelí nebo nějakým jiným velkým kusem nábytku, posoudíme reklamaci individuálně.
Reklamační řád
Tento reklamační řád všeobecné obchodní podmínky je vydán zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tento reklamační řád je vydán společností NÁBYTEK SPRINT s.r.o., IČ: 27806103, se sídlem: V Zimném dole 825, 735 11 Orlová, zapsané u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 52323
kontaktní údaje:
email: [email protected]
telefon: (+420) 722 414 979
www: www.nabyteksprint.cz
(dále jen „prodávající“)
I.
Práva z vadného plnění
- Tento reklamační řád upravuje postup při uplatnění práv z vadného plnění kupní smlouvy, kterou uzavřela fyzická osoba mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo osoba v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“)
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Za vadu zboží se nepovažuje rozdíl odstínů barev zboží ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních.
- Za vadu zboží se považuje, že zboží nemá dostatečnou životnost, kterou lze rozumně očekávat.
II.
Lhůta k uplatnění práv
- Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady v době dvanácti měsíců od převzetí. Kupující, který je spotřebitelem, je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Prodávající může u jednotlivého zboží stanovit i delší záruční dobu.
- Ustanovení čl. II odst. 2 se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
III.
Práva kupujícího
- V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
- výměnu za nové zboží,
- opravu zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupit od smlouvy.
- Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
- pokud má zboží podstatnou vadu,
- pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
- při větším počtu vad zboží.
- Prodávající neodpovídá za újmu na zdraví osob, případně újmu na majetku a zboží, které budou zapříčiněné neodborným zacházením, či zneužitím zboží, popřípadě nedbalostí.
- Volbu způsobu reklamace má kupující. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
IV.
Postup při vyřizování reklamace
- Kupující může odeslat zboží prodávajícímu na adresu NÁBYTEK SPRINT s.r.o., V Zimném dole 825, 735 11 Orlová nebo jej předat prodávajícímu v provozovně.
- Při zasílání kupující zabalí zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Ke zboží kupující přiloží doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující datum koupě zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
- Kupující uvede při reklamaci následující údaje: název zakoupeného zboží, datum zakoupení, resp. obdržení zásilky, číslo dokladu, kontaktní údaje vč. telefonního čísla, podrobný popis poškození, případně ilustrační fotografie.
- Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Pokud by kupujícímu uplatnění práva z vad mělo způsobit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem či se jedná o zboží, které je zamontované či součástí nemovitosti, posoudí prodávající vadu po dohodě s kupujícím buď na místě, nebo jiným způsobem. V takovém případě je kupující povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit.
- Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
- 10.Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Tento reklamační řád je platný od 23.11.2024
Příloha:
Formulář pro odstoupení od smlouvy